Visar inlägg med etikett Övrigt.... Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Övrigt.... Visa alla inlägg

torsdag 6 juni 2013

Lättskött rabatt

Tiden går och det var längesedan jag bloggade.
Barcelona har jag hunnit med och våningen som jag visade i ett tidigare inlägg kan jag varmt rekommendera mera centralt kan man inte bo.
Nu när sommaren äntligen har kommit till oss vill man njuta av den fullt ut, fick därför en ide förra året när jag satt på det nybyggda trädäcket och tittade ut över allt ogräs som behövde rensas och kunde inte riktigt koppla av.
Så nu har jag genom fört min ide vilket tog lite tid.
Jag tog bort allt i rabatten och lade en svart markduk en snäll vän kom med singel och betong rör som jag planterat lite örter i, samt att jag lade stenar framtill och på sidorna längst bak lade jag plattor.
Lättare att njuta när man inte ser arbete!






onsdag 27 mars 2013

Nagel modell för en dag!

Min dotter utbildar sig till stylist vilket är jättekul då hon har valt ett kreativt yrke.
Förra fredagen hade de prov i att skulptera naglar och jag valde då att ställa upp som modell till henne.
Lite jobbigt hade dottern då man mest är pinsam bara genom att finnas till.
Men resultatet blev toppenfint! och även betyget.
Så här blev resultatet.....





söndag 3 mars 2013

Bokad weekend i Barcelona...

Då var bokningen klar av en weekend i Barcelona som har blivit lite av en favorit stad.
Det blir tredje gången jag åker dit alltid kul när man börjar hitta i en stad och få små favorit ställen.
Tidigare har jag alltid bott på hotell men den här gången har jag valt att hyra en våning tillsammans med en  barndoms väninna vilket jag tror kommer att bli toppen!
Delar med mig av lite bilder från våningen.... och längtar....








lördag 6 oktober 2012

Underbar höstdag!

Vilken underbar dag, blå himmel och sol ingenting man är direkt bortskämd med.
Det blev premiär plockning av svamp för i år och det blev en hel del.
Mycket smått och gott man upptäcker när man letar svamp, min lilla guldklimp hittade som ett litet hus med mossa på taket riktigt gulligt.....



lördag 30 juni 2012

En tänkvärd vers som berör...

Fann denna lilla vers på en annan blogg lilla kråkslottet.
Jag har gjort om bakgrunden samt typsnittet lite för att inte bara kopiera av.
Tyckte att den berörde så mycket så att jag också vill dela med mig av den.
Egentligen är det ett brev skrivet av en mor till sin dotter och brevet är betydligt längre.
Hoppas att ni finner den lika fin som jag =O)



torsdag 28 juni 2012

Karlskoga festen med Loreen..

Igår gick den årliga Karlskoga festen av stapeln så jag tog faktiskt tillfället i akt och var ute och minglade lite.
Staden jag bor i är rätt liten men ca 10 000 hade tagit sig ut mestadels för att se Loreen som hade premiär på sin turne. Kul att se att det faktiskt finns lite liv i denna stad, ibland börjar man tvivla.....
Det blev en toppentrevlig kväll i vänners sällskap =O)