Givetvis har jag hunnit med att shoppa lite...som bland annat två stycken fina vitrinskåp från ikea, funderar på att sätta på en krön list både upptill och nertill.
Det smala får pryda mitt vardagsrum och det bredare hamnade i mitt sovrum.
Den rostiga bokstaven &, fick jag med mig från spiti i stockholm.
Lyckades slå ner en av mina vita krukor i köks fönstret så då ansåg jag att det var dags för ett par nya. Så här kommer några bilder på de nya sakerna =O)
Nix, inte har jag slutat blogga bara tagit en lång och välbehövlig paus.
Bättre sent än aldrig passar jag på att önska er en fin fortsättning på det nya året
Men nu känner jag att kreativiteten kommit tillbaka igen.
Jag har så mycket jag vill börja slipa betsa gjuta osv....och vi går med stora kliv mot våren och solen.
Just nu har jag en period då jag vill ha in lite mera mönster i hemmet till allt det vita.
I vardagsrummet har jag förnyat soffan lite med kuddar i zebra mönster.
Jag har även förnyat hemmet med några nya möbler men jag böjar med att visa kuddarna.
.
Jag har ägnat mig åt lite shopping och bland annat slank två nya jul saker med.
Kunde bara inte motstå dessa två renar helt ljuvliga.
Ljusstakar kan man aldrig få för mycket av i höst mörkret, så två stycken betong ljusstakar fick följa med.
Ja det var så jag blev sugen på att prova på att gjuta....
Min kompis hade beställt två gjutna stjärnor för att pryda fasaden på deras stuga uppe i Sälen.
Följde givetvis med för att titta vad det fanns för spännande saker hos en konstnär som heter
Agneta Säker Lindstedt som håller på med betongarbeten med inslag av material från naturen, rostad plåt ...
Ett smakprov av en festlig fågel som hon gör hittar ni på bilden nedanför.
Jag är även svag för rostad plåt så hem kom jag med denna underbara rostiga rosett.
Jag har en aning om var jag ska placera den men har inte riktigt kommit till skott än.
Men även ni ska få njuta av den och så här ser den ut.........
Jag har länge önskat mig en stor tempel tavla och sist jag hittade en kunde jag inte riktigt bestämma mig.
Idag hittade jag en annons på blocket där Johan från Örebro säljer tempel tavlor i olika färger.
Det blev en snabb tur dit och hem kom jag med två vita tavlor.
Min tanke är att på baksidan av tavlan sätta en trälist runt om hela ram kanten och innanför ramkanten en tunn sladd med belysning i.Vilken mys faktor i höstmörkret!
Resultatet får ni se när jag pysslat färdigt så länge bjuder jag på underbara bilder från tre andra bloggar: Den vita drömgården, Roomservice, Kreativ inredning.
Sista bilden visar hur den ser ut som jag köpte.
Om även ni är intresserade kan ni klicka HÄR
Har haft en liten shopping dag =O
Kunde bara inte åka hem utan dessa två jättetunga krukor, kommer att göra sig perfekt i vårat hem.

Med tanke på vädret och längtan till sommaren..
så fann jag dessa små söta sommar ljuslyktor som får pryda mitt hem.
Hittade dessa ljuvliga dynor på en annan blogg.
Har sedan dess gjort täta besök hos ÖB då dom kom betydligt senare till våran stad.
Men kom över sex stycken som skall pryda våra uteplatser.
Fick även med mig några koppar =O)
Dom tre sista bilderna är från Greengate..
Påminner en hel del om greengates sortiment eller hur?
Igår tillbringade jag en dag i Ullared...
Det var en dag som tog på krafterna för hu vad mycket folk!
Fick även se ett vinterlandskap efter halva vägen så vackert med solen som sken.
Lite smått och gott fick jag med mig hem bjuder på några smakbitar...
1:a ADVENT
Vinden susar i advent
och vårt första ljus blir tänt.
Barn som har det svårt i världen,
gud bevare dem på färden.
Nu har det gått ett tag sedan sist.....
Vill passa på att önska er alla läsare en riktigt fin 1:a advent och visa denna underbara rostiga kunga krona som jag inte kunde motstå under en shoppingrunda.
I den här storleken räcker det nog med ett glas champagne.....
Jag kunde inte motstå detta när jag var på shoppingrunda har även ett likadant fast i martini glas. Jag kan nog lätt påstå att jag har en liten förkärlek till glas.
Just nu pryder det hemmet som en ljuslykta =O)
Svårt att motstå detta underbara fågelbord som ska få en plats utanför mitt köksfönster.
Där vi kan titta på hur de små fåglarna mumsar nötter....
Nu när hösten närmar sig med stormsteg insåg jag att våran soffa inte håller måttet.
Ganska nyinköpt som den var fann den snabbt ett nytt hem.
Istället blev det en soffmodell som utgått på Ikea "Göteborg" en riktig lounge soffa.
Klädseln var tyvärr inte i något vidare skick och inte heller i rätt färg.
Har roat mig med att leta upp olika företag som syr upp sofföverdrag till soffor som utgått ur Ikeas sortimentet. Övervägde även att sy själv men insåg att det är alldeles för tidskrävande.
Hittade tre olika alternativ Bemz, Dekoria, Save my sofa och efter mycket betänke tid blev det Save my sofa då de hade det vitaste tyget!
Under ledigheten förra helgen, hann jag köpa lite nya tomtetyger till de nya sakerna jag läängtar till att köra igång med..Bara tiden infinner sig! Kanske till helgen =O)
Har förstått att det är många som har problem med att lägga kommentarer,vilket inte är kul.
När ni loggar in prova med att ta bort krysset i rutan jag vill fortsätta vara inloggad.
Så fick jag det att funka =O)
Denna blomma är ny! och förgyller köksbordet just nu.
Hade en bio kväll med min son och kompisen i Örebro.
Skulle bara ta en snabb titt in i en inredningsbutik som är svår att bara passera.
15 minuter innan bion började kom jag ut fullpackad med påsar samt denna juvel till klocka som jag bara inte kunde motstå men det var inte direkt genomtänkt......
Så här ser den ut och mäter 1 meter i diameter och blev helt perfekt i mitt hem!
På fredagen startade jag och mina två godingar till barn, vår resa till Göteborg!
där vi först spenderade 7 och en halv timme på Liseberg.
Märks att man inte är 14 längre då man inte är så sugen på att åka varken fritt fall eller atmosfear.
Dagen efter det gav vi oss av till Ullared och shoppade lite bla denna lampa samt ljusstakar......
Kalasdax! i Örebro där min bror bor och innan dess hann vi givetvis med en liten shoppingrunda.
Fann denna stora och underbara glas kupa med lock hela 62 cm hög som givetvis skall förgylla hemmet :)
Jag är den typen av människa som handlar om jag hittar något som jag tycker är fint, även om jag inte vet jag ska med det till för stunden utan det får ligga i något skåp tills att jag får en ide..
Som när jag slängde ett öga på min skräddardocka och vips slog det mig att jag köpt en spets för ett tag sen på Nice i Marieberg som skulle bli perfekt nertill på den och detta blev resultatet :)