tisdag 7 juni 2011

Dessa färger använder jag vid målning av möbler....

Jag har fått frågor om vilken typ av färg jag använder när jag målar möbler....
Först och främst är grundarbetet det viktigaste för att få ett bra slutresultat även om det är det tråkigaste.
Rugga upp möbeln ordentligt antingen för hand med sandpapper eller med slipmaskin.
Därefter torka av ordentligt.
Som grund färg använder jag Beckers elegant aqua lackfärgsgrund så många gånger som det behövs beroende på om det är ett mörkt träslag.
Därefter Beckers elegant aqua lackfärg matt.
Är det en yta som behöver vara extra tålig brukar jag lacka med Beckers decor klarlack matt.
Önskar er lycka till och ett toppenresultat!
 Just nu jobbar jag med at färdigställa ett stort skåp som ni snart får ta del av =O)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar